Opnaardealgarve7 - Reisverslag uit Armação de Pêra, Portugal van Kees Dam - WaarBenJij.nu Opnaardealgarve7 - Reisverslag uit Armação de Pêra, Portugal van Kees Dam - WaarBenJij.nu

Opnaardealgarve7

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

08 Oktober 2016 | Portugal, Armação de Pêra

Rondreis Spanje/ Portugal 7
Toch in Lagos gebleven.
Vanaf 00.00 uur krijgen we een fado zangeres te horen. Wat ons betreft hadden ze haar veel eerder mogen laten optreden. Wat een stem!
Helaas stopt ze al om 00.40 uur met zingen en gaat de disco muziek tot 01.30 uur verder.
's Middags fietsen we langs de boulevard naar de cpl. bij het nieuwe voetbalstadion. Genoeg ruimte, stil, WiFi,  maar te ver van het centrum om er naar toe te lopen. Op de terugweg drinken we wat bij de jachthaven en nemen nog even een kijkje op het strand.

Donderdag 6-10 rijden we richting Portimao. Nog geen km. buiten Lagos kunnen we LPG tanken bij een BP pomp(37.07.12.4  en  008.40.24.1 . In geen enkele gids staat dit vermeld.
Op zoek naar de cpl in Pêra moeten we door het centrum met erg smalle straatjes. Het lukt allemaal, maar bij navraag is de cpl gesloten door de politie, wegens illegaliteit. Een barkeeper wist een alternatief en tekent ons de weg naar het strand van Armação de Pêra (dichtbij Albufeira). Dat authentieke vissersdorp heeft een grote onverharde parkeerplaats. Het strand ligt op 100m., geen enkel probleem dus om hier te blijven staan.

Vrijdag pakken we de fiets om naar de zandsculpturen van Pêra te gaan. Het is maar 6km. fietsen, maar ja die heuvels hè.
Een schot in de roos die kunstwerken. Het thema is dit jaar muziek en dat spreekt ons bijzonder aan. Allerlei soorten muziek en hun vertolkers  worden uitgebeeld. Een greep uit het totaalbeeld: Bob Marley, Tina Turner, Bono, de Stones, de Beatles,  David Bowie, Shakira,  Amy Winehouse enz. Beethoven, Mozart en Bach kom je er ook tegen. Natuurlijk ontbreekt de beroemdste fado zangeres Amalia Rodrigues  niet. Uren kun je hier rondlopen. Elk jaar is er een ander thema. Vanaf 10 maart tot  30 oktober is the sand city Fiesa geopend. Kijk op www.fiesa.org.

Op aanraden van een Nederlander gaan we  's avonds eten in een visrestaurant. Na een halfuurtje wachten kunnen we aan tafel. Elke dag is het bomvol en reserveren is niet mogelijk. Er is geen menukaart. Afwachten wat er uitgeserveerd wordt. Je krijgt maar liefst zeven soorten vis: zeebaars, inktvis, makreel, heilbot, sardines, zalm en ? Niet genoeg? Dan vraag je om nog een vis. Dat alles voor de prijs van €12,50 pp. De zaak heet: Casa de Pasto Zé Leiteiro. Dat moet je hebben meegemaakt.

• 09 Oktober 2016 - 01:48

Marja:

Er valt genoeg te beleven daar en aan de conditie wordt ook gedacht lezen we.
    Geniet ze nog en een hartelijke groet uit New Zealand van ons twee.

• 09 Oktober 2016 - 10:03

Jan En Ank:

Zo te "lezen" beleven jullie een avontuurlijke reis vol verrassingen. Maar daar zorg je natuurlijk zelf voor. Het leven is niet alleen maar goed in het Brabantse land! Geniet verder in de komende weken.
    Groetjes uit Roosendaal.

• 15 Oktober 2016 - 20:47

Mike:

Lekker eten. Zoveel soorten vis!