Opnaardealgarve - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Kees Dam - WaarBenJij.nu Opnaardealgarve - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Kees Dam - WaarBenJij.nu

Opnaardealgarve

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

29 Oktober 2016 | Portugal, Albufeira

Het laatste verslag eindigde met een opmerking over de tv ontvangst. Na nog een keer resetten was het probleem opgelost.
De stad Albufeira hebben we inmiddels verlaten en hebben 12 km. naar het oosten een heel goede c.pl. gevonden: Motorhome Park Falésia (sc. 24819).
Wie interesse heeft om hier te komen moet zeker voor 14.00 uur binnen zijn. Elke avond hangt het bordje "completo" aan de slagboom.
Het strand met de kliffen kust ligt 500m. van je standplaats vandaan. Via een goede houten trap kan je het strand bereiken. Je treft geen breed zandstrand aan. Een deel zelfs rood gekleurd. Ongetwijfeld het resultaat van de overvloedige regenval van enkele dagen terug. Het uitzicht vanaf de rode kliffen is geweldig. Albufeira en Vilamoura zijn goed te zien en via het strand te bereiken. Na 200m. over het zand gelopen te hebben kan je via een andere trap naar boven en over de bovenkant van de kliffen naar huis lopen.

Bijna naast de c.pl. ligt het Pine Cliff resort. Een zeer compleet familie park. Meerdere zwembaden, tennisbanen, speeltuin, mixed golf ęn een golfbaan. Het park hebben we op de fiets doorkruist en raakten nog bijna de weg kwijt zo groot is het. Behalve talloze appartementen staan er ook prachtige villa's in het resort.

Op de 9 holes van de Pine Cliff golfbaan hebben we twee ronden gelopen. De baan is niet extreem moeilijk. Uiteraard kom je nogal wat pijnbomen tegen. De greens zijn hard en dus snel. Hole vijf en vooral zes zorgen er voor dat de naam van de baan eer aan wordt gedaan. Loopt vijf nog parallel aan de kliffen van de kust, bij hole zes moet je over,een gapend gat tussen de kliffen, slaan. Vóór dat we bij zes afslaan nemen we alle tijd om foto's te maken. Wat een wonderschoon uitzicht: de kliffen, de zee, Albufeira én de golfbaan. Nog nooit hebben we zo'n mooie combinatie gezien.
Voor de golfers onder de volgers: we hebben de ballen keurig over de kliffen geslagen en zullen deze hole nooit vergeten.

De voorzieningen op deze cpl. zijn uitstekend. Elektra en water dichtbij. Drie wasmachines en een droger ( alle 4 Miele). Twee douches en lijnen om wasgoed te laten drogen. Zelf mag je geen lijnen spannen, wél een rekje weg zetten . De plaatsen zijn ruim, zodat een luifel makkelijk kan worden uitgezet. De jeu de boules baan wordt veel gebruikt. Brood is op bestelling verkrijgbaar, al is er een Mercado op 500m. De zwakke WiFi is het enige minpuntje. Let ook op dat er geen hars op de camper komt. Hier net als in Albufeira vooruit cash betalen en je krijgt geen rekening (.....).

• 30 Oktober 2016 - 23:31

Tien En Marja Van Unen:

Dag Kees en Els. Wij zitten in Auckland op de luchthaven jullie laatste verslagen te lezen. Mooie reis hebben jullie en vervelen is er niet bij lezen we wel. Groetjes van ons.