Opnaardealgarve4 - Reisverslag uit Carrapateira, Portugal van Kees Dam - WaarBenJij.nu Opnaardealgarve4 - Reisverslag uit Carrapateira, Portugal van Kees Dam - WaarBenJij.nu

Opnaardealgarve4

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

26 September 2016 | Portugal, Carrapateira

Rondreis Spanje/ Portugal 4
We verwachten vandaag veel bezoekers op het parkeerterrein. Zaterdags werken de Portugezen vast niet.
Ook hier laat de natuur zich niet dwingen. Was er bij het opstaan nog een strak blauwe lucht te zien, een half uur later keken we tegen een wolkendek aan. De temperatuur vloog naar beneden.  In een mum van tijd van 22 naar 17 graden.
We nemen de gok om toch maar te blijven. Achteraf een goede keuze.
Op het levendige strand is een surfschool, een restaurantje, snackbar en een paar terrassen. Het klinkt gek, maar de sfeer is hier uit de " flower power" tijd. Jonge gasten ( sommigen met rasta kapsel) komen in oude VW busjes, soms druk beschilderd, met op het dak een paar surfplanken. De meeste blijven hier overnachten. Ook camperaars zoals wij hebben deze mooie plaats gevonden.
Tot onze verbazing horen we vaak muziek uit genoemde tijd. Toch zijn deze bezoekers in de leeftijd van 20-30 jaar.....Gaan we terug in de tijd?
De omgeving  is zeer heuvelachtig. Het nodigt uit tot het maken van stevige wandelingen of zeer stevige mountainbikeroutes. Jürgen kan zich hier vast uitleven!
Er staat hier geen enkele lantaarnpaal, dus is de sterrenhemel goed te zien. We camperen vrij in een prachtig natuurgebied. Je kan gaan staan waar je wil. Bovenop een klif met een schitterend uitzicht of net zoals wij op een onverhard terrein.

Op zondag is het weer een levendige boel op het parkeerterrein. Uit enkele auto's horen we muziek uit de tijd die de jongeren zeker niet hebben meegemaakt. Jimmy Hendrix, ACDC, de Mama's en de Papa's,  Clearence Clear Water Revival. Het mankeert er nog aan dat Bob Marley gedraaid wordt.
Na de lunch in het restaurant dat langs de kustweg loopt, maken we een wandeling naar het noorden. Bij elk noemenswaardig uitzichtpunt loopt een houten vlonder. Op het einde daarvan is telkens een prachtig uitzicht op de veelkleurige rotsen. Ook de gelaagdheid van het gesteente is goed zichtbaar. Sommige rotswanden zijn wel 50m. hoog.
Op een gegeven moment zien we een dorpje liggen. Zou dat Carrapateira zijn?
Deze kustweg is met een auto, camper of fiets te doen, maar het blijft oppassen met de uitstekende stenen.

• 29 September 2016 - 15:52

Mike:

Zo voel je je weer jong. Hier stond een beschilderd camperbusje met " make love,not war. Goud van oud.gr