Opnaardealgarve 14 - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Kees Dam - WaarBenJij.nu Opnaardealgarve 14 - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Kees Dam - WaarBenJij.nu

Opnaardealgarve 14

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

06 November 2016 | Spanje, Salamanca

Ook aan ons verblijf op cpl Motorhome Park Falésia komt een einde. De weg die we gaan vervolgen is geen moeilijke keuze. Langs de drukte van Faro is geen optie, dus gaan we door de bergen richting Loulé. De N170 is een toeristische route en dat blijkt prima te kloppen. Aan beide zijden van deze weg groeien sinaasappel- en citroen bomen. Natuurlijk staan er ook veel olijfbomen. Doordat de weg heuvelachtig is, krijgen we een goed zicht op de ons omringende heuvels. Hier vinden we het echte Portugal terug. Plaatsen als Sao Bras en St.C.da Fonto do Bispo zijn een bezoekje zeker waard. Via Tavira komen we op onze bestemming in Manta Rota aan. Er kunnen hier maar liefst 100 eenheden staan. Toch vinden we ternauwernood een plaats. Als we een rondje over het terrein lopen, maken we kennis met het verschijnsel " overwinteren." Auto's bij de camper, elektra kabels die extra zijn beschermd tegen het overrijden van andere campers, windschermen, zonnepanelen op aanhangwagens. Een pedicure maakt reclame voor haar werk. De bakker, de vishandelaar en de eigenaar van een wasserette komen langs.
Met de omgeving is niets mis. De zee en het brede strand bereik je via een houten vlonder. Je kunt er een flinke wandeling maken.