Opnaardealgarve 13 - Reisverslag uit Loulé, Portugal van Kees Dam - WaarBenJij.nu Opnaardealgarve 13 - Reisverslag uit Loulé, Portugal van Kees Dam - WaarBenJij.nu

Opnaardealgarve 13

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

02 November 2016 | Portugal, Loulé

Rondreis Spanje/ Portugal 13

Vanaf de cpl is het goed te doen om naar Vilamoura te fietsen. We hebben over de plaats gehoord omdat er jaarlijks een wedstrijd van de European Golf Tour is. De helft van de 6 km. lange tocht is verhard.
Onze verbazing wordt groter en groter wanneer we Vilamoura naderen. Dit is bepaald geen dorp meer. Het ene hotel en appartementencomplex na het andere. In de enorme haven liggen veel meer kapitale schepen dan we ooit in St.Tropez hebben gezien. Langs de boulevard zijn talloze (dure) winkels, restaurants en bars te zien. Het is ons zo langzamerhand wel duidelijk dat ook hier Engels de voertaal is.
Tijdens het fietsrondje maken we foto's om jullie te laten meeproeven van de sfeer. Natuurlijk gaan we hier ook lunchen , want zoiets moeten we meemaken.

Aangezien de wintertijd ook in Portugal is in gegaan, kunnen we niet te lang blijven. We willen voor donker thuis zijn. Een bezoek van een halve dag is absoluut te kort. Er valt nog veel te bewonderen.

Ik heb het voor jullie opgezocht:
Vilamoura is een bewust aangelegd recreatieoord met jachthaven. Het is ontworpen door een rijke bankier uit Lissabon. In 1974 zijn de eerste bouwwerkzaamheden gestart en er wordt nog steeds (?) gebouwd.
Vilamoura ligt 22 km. ten westen van Faro en is met zijn oppervlakte van 22km2 een van de grootste toeristensteden van Europa.

Bij een makelaar hebben we gekeken of er iets interessants voor ons bij  zou zitten. Helaas voor ons en misschien jullie......Veel huizen worden aangeboden tussen de 1 en 2 miljoen Euro, maar dan heb je ook wat. Ook interresante appartementen te koop. De leuze van: " dan verkoop je toch je........" gaat voor ons niet op!

Op 1 november is iedereen vrij in Portugal. Zelfs de meeste winkels, die normaal gesproken op zondag open zijn, zijn gesloten.

Sinds enkele dagen is het rustiger geworden. In tegenstelling tot wij dachten, nu de wintertijd is ingegaan. Heel veel appartementen  zijn nu onbewoond. De aanwezigheid van veel toeristen is toch wel sfeerbepalend o. a. op het strand. Zelfs in Vilamoura is dat te merken.