Opnaardealgarve - Reisverslag uit Capbreton, Frankrijk van Kees Dam - WaarBenJij.nu Opnaardealgarve - Reisverslag uit Capbreton, Frankrijk van Kees Dam - WaarBenJij.nu

Opnaardealgarve

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

16 September 2016 | Frankrijk, Capbreton

Vanaf de , voor ons bekende  camperplaats in Capbreton, is het tijd geworden om een eerste verslag te maken.
Zaterdag  10 september zijn we vertrokken voor de reis naar Spanje/Portugal.
In het weekend is er vrijwel geen vrachtverkeer en dat is wel zo prettig. Vanzelfsprekend was het rond Parijs druk.
Onze eerste stop is op de c.pl. in Milly la Fôret. We zijn daar al meerdere keren geweest en denken daar een rustige plek te vinden . Niets is minder waar wanneer we er aankomen. Alle zes plaatsen zijn bezet. Gelukkig mogen we vóór de parkeerplaats staan.
Zondag rijden we door naar Village le Chat, waar onze vrienden Lisette en Rob een huisje hebben gehuurd. Bij aankomst blijkt dat zij een prima parkeerplaats  op het  park voor ons hebben geregeld, vlakbij het zwembad.
Ondanks de hitte besluiten we maandag met z'n vieren te gaan golfen op de baan vlakbij het park. Achteraf  gezien was het een goed besluit om een buggy te
huren. Op het gevarieerde  parkoers was het bij een temperatuur  van 30-35 graden niet te doen geweest om te lopen.
In km's is het niet ver naar Perigeux,  maar de  kronkelige  binnenwegen zijn onvermijdelijk . Parkeren  is ook in deze stad een probleem.  De binnenstad  kent enkele smalle winkelstraatjes.  Het bezoeken waard. Na 15.00 uur kan je niet meer lunchen en dat hebben we geweten.
Op de terugweg  besluiten we in een Italiaans  restaurant  een pizza te eten. Vanwege de temperatuur zitten we natuurlijk  buiten. Zonder aankondiging  raast er plotseling  een storm over  het dorp en omgeving.  Als we de 3km. naar Le Chat  terug rijden zien we het resultaat.  Overal rotzooi  op de weg.  Takken en boomstammen  kunnen we vermijden.
Dinsdag gaan Lisette  en Rob  weer naar huis en wij rijden naar Capbreton . De afgelopen dagen zijn omgevlogen.  We hebben het reuze  naar onze zin gehad . Lisette en Rob,  reuze bedankt,  zeker voor herhaling  vatbaar.
Op de c.pl. in Capbreton  is het weer  een levendige boel. 's Avonds staan hier wel 100 campers .
De zee is zeer onstuimig  met meters hoge golven.  Geen enkele surfer durft in het water, terwijl het hier anders  heel druk is.
Capbreton  is een leuk plaatsje en ligt ruim 2 km. voor de camperplaats. Het toeristen seizoen is al voorbij (?), want niet alle zaken zijn open. Je kunt hier veilig fietsen over fietspaden en er zijn veel wandel mogelijkheden.

• 27 September 2016 - 15:17

Marja:

Dag Kees en Els. Ik kom net Rob tegen en hij vertelde van jullie trip naar het zuiden. Ik ga jullie weer volgen maar nu eerst een rondje golfen. Groetjes en veel plezier.